Det er dog kun dele af terrænet, som må anvendes: Område E & C er til rådighed hovedparten af gangene (se på kortet).
Der kan blive mulighed for at træne i andre områder også - dette meddeles på træningsaftenen.

Varde Øvelsesterræn

Terrænet:
Det er et meget udfordrende terræn, både for hund & fører. Der er høj lyng, småkrat, afbrændte områder under genetablering samt små søer. Området vi har til rådighed, ligger som udgangspunkt i E & C.

OBS:
Betingelsen for at låne terrænet er, at der ALTID tages hensyn til soldater & evt. øvelses-aktivitet. Soldaterne har førsteprioritet til at anvende terrænet, hvorfor det er OS der flytter til et andet område, såfremt vi forstyrrer.

Adgang:
Alle ekvipager, som er medlemmer af & aktive i DRK, er velkomne - også andre regioner. Træningen er GRATIS - men hvis du melder dig som hjælper på en prøve, som tak for gratis træning, bliver vi glade!

Træning:
Der bliver ikke udarbejdet et decideret træningsprogram - det er op til ekvipagerne, selv at planlægge. Det har ikke tidligere været et problem at dele sig op i grupper og træne sammen, så vi håber den gode stil & stemning fortsætter.
Region Sydjylland stiller alene terrænet til rådighed - og er ikke ansvarlig for træningen.

Mødetid:
Onsdage: April – september, luftning kl.: 16.45 - træning kl.: 17.00 - senest kl.: 21.00.
Onsdage: Oktober – december fra kl. 13.00 og senest til solnedgang.
Følgende datoer er der IKKE adgang i terrænet: 19/6, 26/6, 4/12 og 11/12.

Kørselsvejledning:
På Søndermarksvej ,v/ bagindgang til Varde Kaserne, følges skiltning mod syd (blå skilte: Skydebane og Motionssti). Kør af grusvej og asfaltvej indtil man når Varde Kasernes Øvelsesterræn. Kør i retning af flugtskydningsbane på grusvej ca. 400 m. Følg skilt til venstre mod flugtskydningsbane. Ankomst til træningsområde (se billede).

Kørselsvejledning til Varde Kasernes Øvelsesterræn 2

Der kan undtagelsesvis aftales tidligere mødetidspunkt, men KUN efter aftale med Søren Malle.
Man må IKKE træne, hverken selvstændigt eller som gruppe, på andre dage end onsdag!

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Regionen/TU eller Søren Malle på telefon 40764647.

God træning resten af året..!

// Region Sydjylland & TU