Dansk Retriever Klub (DRK) blev stiftet i 1959 og har over 4800 medlemmer i Danmark og udlandet. Klubben er en specialklub under Dansk Kennel Klub for de 5 retrieverracer Labrador Retriever, Golden Retriever, Flatcoated Retriever, Chesapeake Bay Retriever og Curly Coated Retriever. DRK er anerkendt af det internationale organ for racehunde - FCI.
DRK er Danmarks største specialhundeklub under Dansk Kennel Klub og en meget aktiv klub, som året rundt tilbyder aktiviteter, som medlemmerne kan deltage i, sammen med deres stambogsførte retrievere.

Opbygningen:
DRK er en landsdækkende klub, med en hovedbestyrelse og dertilhørende udvalg. Rent geografisk har man opdelt klubben i 11 regioner, hvor hver region agerer selvstændigt, gennem en medlemsvalgt regionsledelse – med samme opbygning som hovedbestyrelsen. Regionernes arbejde er baseret på frivillig arbejdskraft og sponsorer.

DRK landkort

Vil du vide mere:
Læs videre på DRK's hjemmeside.